Monday, March 24, 2008

marmelatli kurabiye

En sonunda bende denedim marmelatli kurabiyeyi ve cok begendik hepimiz.Ayni pastanelerde gördüklerim gibi,tadini sorarsaniz ayni degildi tabii ki.Hazir yapilanlarin icine iksir koyuyorlar galiba bilmiyorum,ama ev yapimi da güzel oluyor.Hele burada yani yurtdisinda hazir yiyecek almiyorum ve yemiyoruz hic.Bir alternatif bulup kendim yapmaya calisiyorum elimden geldigince.Iclerinde ne var ne yok bilmedigim icin almiyoruz,hem saglik bakiminda da ev yapimi daha lezzetli oluyor bence.Tarif arkadasim http://yemeklik.blogspot.com/ Hatice'ye ait kendisine tesekkurler ediyorum ve tarife geciyorum.;)




MALZEMELER:

  • 1 yumurta (beyazı üzeri için)
  • 250 gr. tereyağı
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ,
  • 1 bardak pudra şekeri,
  • Aldığı kadar un,
Üzeri için:
  • Hindistan cevizi,
  • Marmelat
Yapılışı:
  • Tereyağını, pudra şekeri ile karıştırıyoruz,yumurta sarısını, sıvı yağı ekleyip aldığı kadar unla kulak memesi yumuşaklığında hamur elde ediyoruz, hamurdan küçük parçalar koparıp öce yumurta beyazına sonra hindistan cevizine buluyoruz, ortalarını çukurlaştırıp, 170 derece fırında pişiriyoruz.Kurabiyeler soğuyunca ortalarına marmelat koyuyoruz.AFIYET ALSUN.:)

No comments:

Post a Comment