Friday, March 21, 2008

Sarmici veya Sarma ici

Bugün benim misafirim vardi arkadasim BERGAMA'li ben cok severim bu sarma icini yada sarmicini.Gün öncesi haber vermisti ben de düsünürken aklima geldi hemen yapalim dedim.Harika bir tad,harika bir lezzet.Kendisi Ege'li oldugu icin zeytinyagli yemekler bilir,bol zeytinyagli yemekleri bende cok seviyorum ki kim sevmez.Ben aycicegi diyarindan geldigim icin,biz yemeklerimizi cicekyagiyla yapariz.Vatanimin her yöresi ve her yemegi hem cok lezzetli oluyor,ben de hem yurdumu hemde yöresel yemeklerini cok seviyor ve hemen tarifine geciyorum.:))))






MALZEMELER:
  • Pilavlik bulgur.
  • Domates,salatalik,sivri biber.
  • Yesil sogan,maydanoz ve taze nane.
  • Reyhan,dereotu,tuz.
  • Kimyon,kuru nane,bir tane kuru sogan.
  • Limon,bol zeytinyag.
  • Biber ve domates salcasi.

Bulgur yikanir ve sicak suda kabartilir.Kalan malzemeler bol,bol olacak hepsi dogranir.Kabaran bulgurun icine kuru sogan dogranir kimyon ve kuru nane,salca katilir iyice karistirilir.Daha sonra diger malzemeler eklenir,en son limon zeytinyag eklenir ve iyice karistirilir.Kisi sayisina göre malzeme ölcüsü azaltilir veya cogaltilir.Israrla denemenizi tavsiye ederim.AFIYET OLSUN:)))

No comments:

Post a Comment